Protectia Datelor cu Caracter Personal - Ghid pentru Contabili

Ce masuri trebuie sa ia orice contabil pentru a nu avea probleme cu Regulamentului General privind Protectia Datelor Personale?

Stimate contabil,
 
Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale (GDPR), instituie amenzi administrative aproape neverosimile (de 20 de milioane de euro sau de pana la 4% din cifra de afaceri a firmei) pentru incalcari ale  confidentialitatii informatiilor despre angajatii sau clientii dvs.
 
E un regulament care se va aplica practic tuturor, de la companii, ministere si case de pensii, pana la scoli si spitale, dat fiind ca toate aceste entitati, prin natura activitatii lor prelucreaza date cu caracter personal cum ar fi: nume, CNP-uri, numere de telefon, adrese de e-mail, precum si date cu caracter personal considerate sensibile (afectiuni medicale, cazier, datorii la Stat etc.).
 
Ce trebuie sa faceti dvs., contabilul, pentru a nu incalca 
prevederile acestui Regulament si pentru a nu pune firma în pericol?
 
Raspunsul vi-l ofera o lucrare specializata, conceputa exact pentru particularitatile activitatii de contabil si care identifica exact punctele unde puteti face pasi gresiti. 
 
Ghidul GDPR pentru contabili va arata TOT!
Sau, mai exact, va arata cum trebuie sa va reganditi modul in care prelucrati date cu caracter personal, de zi cu zi, astfel incat sa nu comiteti  abateri (fie si accidental) si sa nu materializati cumva cel mai sumbru scenariu – o amenda de 4% din cifra de afaceri a firmei! 

Lucrarea este redactata de specialisti in Data Protection:

Coordonator: Av. Laurentiu Petre
Autori: 
Av. Laurentiu Petre, av. Andreea Coman, av. Alexandru Matei
 

IMPORTANT!

Conform punctului 38 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin Ordinul 2634/2015, termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia celor prevazute la pct. 39 si 40.
 
Conform punctului 39 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin Ordinul 2634/2015, documentele prevazute in Anexa nr. 4 la ordin se pastreaza pe o perioada de 5 ani in conditiile in care necesitatile proprii ale entitatii nu impun pastrarea acestora pe o perioada de timp mai mare. 
 
In Anexa nr. 4 se regasesc urmatoarele categorii de document financiar - contabile: deconturi pentru operatiuni de participatie, ordin de deplasare, fisa de cont pentru operatiuni diverse, decizie de imputare, dispozitie de plata etc.
 
Potrivit GDPR toate aceste documente trebuie pastrate in anumite conditii si prin aducerea la cunostinta a persoanei vizate de scopul in care datele sunt pastrate si prelucrate.

Trebuie sa aplicati proceduri speciale!

1. Trimiteti o notificare de plata unui client?
2. Arhivati facturile fiscale pe luna precedenta?
3. Expediati fisierul cu statele de salarii la banca?
4. Intocmiti documentele pentru achitarea unei diurne?
Etc.
 
Ei bine, aceste operatiuni vor trebui gestionate altfel.
Adica va trebui sa luati anumite masuri care va sunt explicate in detaliu in ghidul GDPR pentru contabili si care va feresc de pericolul incalcarii Regulamentului.
 

Gasiti in acest ghid:

- Analiza activitatilor de prelucrare a datelor cu caracter personal de catre contabil 
- Evidenta activitatilor de prelucrare
- Cum trebuie raspuns solicitarilor privind drepturile persoanelor vizate; solutii si modele
- Responsabilul privind protectia datelor cu caracter personal (DPO) 
- Evaluarea impactului asupra protectiei datelor (DPIA)
- Securitatea datelor cu caracter personal
- Stocarea datelor cu caracter personal
- Model de procedura si masuri organizatorice
- Modele de notificari catre Autoritate si catre personele vizate

Va rugam sa parcurgeti sumarul detaliat, prezentat mai jos.

Atentie: Acest browser nu suporta fisiere PDF. Click aici pentru a downloada fisierul: Download cuprinsul lucrarii.


Va reamintim pe scurt ce presupune
Regulamentul General privind Protectia Datelor (GDPR):

1. GDPR spune in principiu ca datele cu caracter personal pe care le detineti despre clientii dvs. (nume, adresa, adresa de e-mail, informatii despre starea de sanatate sau convingerile politice etc.) sunt informatii CONFIDENTIALE si nu pot circula liber! Aceste informatii trebuie protejate, iar responsabilitatea protejarii lor va revine in intregime dvs. (firmei)!
 
2. Acest Regulament nu are nevoie de o lege nationala care sa transpuna prevederile sale in legislatia Romaniei. 
 
3. Regulamentul a fost adoptat in 2016, dar a fost acordat un termen de 2 ani pana la aplicarea lui efectiva tocmai pentru ca firmele sa aiba timp sa i se conformeze. Amenzile pentru lipsa de conformitate sunt de ordinul a pana la 20 de milioane de euro sau pana la 4% din cifra de afaceri!
 
4. Prevederile GDPR nu se aplica doar companiilor cu sediul in Uniunea Europeana, ci si celor din spatiul non-UE (retaileri) care livreaza bunuri catre persoane din UE, indiferent daca prelucrarea are loc sau nu pe teritoriul Romaniei.
 
5. Regulamentul prevede ca:
• acordarea de catre client a consimtamantului pentru prelucrarea datelor sale personale trebuie sa fie explicit. O inactiune sau tacerea nu mai pot constitui consimtamant;
• declaratia de acordare a consimtamantului trebuie sa fie distincta de celelalte declaratii cu privire la alte aspecte (de exemplu, de acceptare a termenilor si conditiilor generale);
• consimtamantul poate fi retras de catre persoana vizata.  
 
6. Persoanele vizate au “dreptul de a fi uitate”, adica de a li se sterge la solicitarea lor datele personale din baza de date.
 
7. Anumite firme au obligatia de a numi un responsabil cu protectia datelor cu caracter personal. Acesta va putea fi un angajat sau un prestator extern de servicii si va raspunde in mod direct in fata conducerii firmei.


Pregateste-te pentru "socul GDPR"!
Chiar va fi un soc!


Reprezentantii Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) atrag atentia asupra faptului ca actiunile de control nu vor ocoli pe nimeni – nici firme private, nici institutii de stat. Iar amenzile sunt imense si se vor aplica, fara niciun dubiu!
 
Dvs. aveti insa posibilitatea sa va protejati eficient, exact pe specificul activitatii dvs. de contabil, gratie CD-ului GDPR pentru contabili. Repetam, CD-ul va arata clar absolut TOT ce aveti de facut!
 
 

Comandati chiar acum CD-ul!
Protejati-va impotriva celor mai dure amenzi intalnite in Romania!

 
Produsul: “GDPR pentru contabili”
Continut: ghid complet privind masurile pe care trebuie sa le ia un contabil pentru a nu avea probleme cu sanctiunile instituite de GDPR
Pret: 140 lei + 5% TVA. 
Mod de comanda: prin intermediul talonului de comanda de aici
Mod de livrare: prin curier, la sediul/domiciliul dvs.
Plata: la livrare
Garantie: aveti 30 de zile la dispozitie in care puteti returna produsul. Veti primi integral inapoi suma achitata, fara absolut nicio intrebare suplimentara din partea noastra
 
Asteptam cu placere comanda dvs.!
 
 


Cu deosebita consideratie,
 
Georgiana Istudor
Coordonator proiect
Rentrop & Straton
 
 
 

PACHET BESTSELLER Protectia Datelor!

Doua lucrari de specialitate care explica impecabil cum trebuie aplicat Regulamentul General de Protectia Datelor!


GDPRGDPR 1. Protectia Datelor cu Caracter Personal - ghid pentru contabili
2. Protectia Datelor cu Caracter Personal - ghid pentru HR

Le puteti achizitiona doar ACUM la pachet, cu o reducere de pret de 25%!

Aceste 2 lucrari sunt considerate de specialisti ca fiind cele mai bine targetate produse.
Fiecare ghid se adreseaza direct persoanei vizate.

Inregistrati comanda dvs. in FORMULARUL DE MAI JOS!


GDPR

Alege cele 4 lucrari de mai jos pentru informatii la zi despre
Regulamentul de Protectia Datelor + Noutatile Contabile din 2018

Protectia Datelor cu Caracter personal - ghid pentru contabili

Protectia Datelor cu Caracter personal - ghid pentru HR

Cartea Verde a Contabilitatii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile

Achizitionati-le ASTAZI la pachet, cu o REDUCERE de pret de 41%!

Aceste 4 lucrari sunt cele mai apreciate de contabili si manageri HR din Romania. Fiecare ghid se adreseaza direct persoanei vizate.

Inregistrati comanda dvs. in FORMULARUL DE MAI JOS!


Formular de comanda

Rentrop & Straton da unda verde LIVRARII GRATUITE!
Cumparati de 150 Lei si livrarea este gratuita!
Doar in luna decembrie costurile cu ambalarea si expeditia sunt suportate integral de Rentrop&Straton - Grup de Editura si Consultanta in Afaceri pentru comenzi mai mari de 150 RON. Produsul va ajunge la locatia precizata de dvs. prin posta sau curier.

Bifati produsele dorite:



Va rugam completati

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii!
Nume*
Prenume*
Telefon  
Telefonul este necesar pentru contactarea dvs. de catre firma de curierat in vederea livrarii produsului comandat.
E-mail*
Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale si de marketing.

termenii si conditiile site-ului!

Produsele achizitionate pot fi vizualizate si online, folosind platforma RS Pro, unica in Romania. Veti putea sa va logati imediat ce plata produsului este confirmata in contul nostru.
www.RSPRO.ro
* Pentru produsele in format digital, la cererea clientilor, Rentrop&Straton a decis sa ofere posibilitatea utilizarii produselor pe 3 computere diferite.